Thursday, July 12, 2012

pengalaman mematangkan diri...

Happy

Yeayyy... hari nie tanggal 12 Julai 2012.. genaplah aku 3 tahun kerja kat gomen.. 3 tahun ek rase macam baru je aku keje.. actually takde banyak beza pun masa aku keje private ngan keje gomen ni.. aku keje private 7 years then aku masuk gomen.      
                         
Kenapa aku kate tak banyak beza??.. sebab mana2 kita keje pn mesti ade politik ofis.. orang tu kate die.. die kate orang tu.. kes cakap2 belakang nie lumrah mana2 pun ader. Lagi satu kes kipas mengipas.. kipas ape ko guna? aircond 1 hp? 2hp? kipas dinding? sape yang terer kasi bos sejuk die le untung..wakakaka. Opportunist.. haaa.. nie pun ramai.. mengambil kesempatan untuk keuntungan sendiri. aku tak kata aku nie baik tahap gaban tapi pengalaman mengajar aku erti kehidupan yang kadang2 manis tapi selalunye masam..


So moral of story nyer.. mana2 kita keje pun sama je. Private or gomen takde beza nye sebab yang keje nye adalah manusia bukan robot.. perasaan irihati dengki tu tetap ade di mana2 yang penting kita tau bawa diri supaya tak terpengaruh ngan anasir2 jahat disekeliling. Dengar boleh percaya jangan.. Guna mata telinga hati dan timbang-timbangkan lah yang mana benar dan yang mana salah..

Just my 10 cents opinion.

2 comments:

Aiza said...

Salam perkenalan dr org melaka baru...
Betul tu... politik ofis tu yg menyusahkan kerja.. kerja senang jd susah.

Unknown said...

Hai aiza... Kita org durian tunggal.. Nice to know you.. Tu lah kan tak Kira mane kita keje benda2 tu mesti ade nye..