Wednesday, December 11, 2013

Pesta Buku 1 Malaysia @ PWTC..


Assalamualaikum...

Makan.. tidur.. makan.. tidur.. dah start dah Pesta Buku 1 Malaysia @ PWTC.. 11 - 15 Disember 2013.. Excited nak pegi memeriahkan majlis malam nie tapi ntah jadi ke tidak le nak pegi tu.. en asben ade training badminton la pulak petang nie.. so xpe kalu arini tak sempat.. esok masih ade ye dok!!!.. tapi esok je laaa.. klu miss jugak esok makne nye tggu le tahun depan.. sebab jumaat dah nak balik kampung tengok anak2..

Kenapa excited nak gie Pesta Buku nie??.. of course la kan nak beli buku kan.. kalu setakat nak jejalan takde le kose nak pegi bersesak2 kat PWTC tu.. sesak ke kalu g memalam.. weekdays pulak tu??.. last time aku gie masa weekend.. MasyAllah.. punye le sesak.. jalan pun berhimpit2.. malam nie tak sesak kot.. bukan weekend kan.. hahahaha.. suka2 je kan..

Last time aku pegi pesta buku.. dah get ready dah list2 buku yang nak beli so bile aku sampai jer.. aku dah tau nak cekup buku ape.. takde le aku tunggu lelame kat booth publisher tu kan.. amik je trus bayar.. dah settle.. en asben takde le muncung sebab kene tunggu lelama..

Yang kali nie pulak.. tak get ready pun list buku ape nak beli.. tak kesempatan la nak tanye pakcik google buku2 ape yang berbaloi untuk dibeli.. tapi ade jgk yang dah shortlisted nak beli buku ape.. tinggal nak beli ngan tak jer... ke jumpa ngan tak jumpa jer.. hahaha.. last time aku carik booth Jemari Seni pun tak jumpa.. kalu tak jumpa senang jer pegi jer Minerva.. dijamin sume buku ade.. less 20% all-the-time...

So kengkawan jom kita memeriahkan Pesta Buku 1Malaysia nie.. "Membaca Amalan Mulia".. tapi "Membeli Jangan Ikut Nafsu".. sebab "Membazir itu amalan syaitan"... sekian entry untuk kali ini.. Wassalam..

No comments: