Friday, June 22, 2012

Meal Shakes Shaklee...

Hari ini saya nak story about Meal Shakes Shaklee. Saya beli supplement nie untuk anak-anak saya kalu tak silap saya akhir bulan April lalu. Setelah saya membuat survey bagai baru lah saya decide nak beli Meal Shakes nie.
Antara sebab saya mengambil keputusan untuk membeli Meal Shakes nie adalah anak kedua saya setiap hari terutama ketika panas kegatalan akibat ekzima. Walaupun tak teruk tapi saya tak tahan melihat anak saya tergaru2 disebabkan kegatalan. Yang kedua anak-anak saya kurang selera makan. Bila saya survey2 salah satu kebaikkan Meal Shakes nie adalah meningkatkan selera makan. So bulan April bermula lah episod Meal Shakes penambah menu harian anak-anak.
Ape rasa Meal Shakes nie?? Rasa nye sedap berperisa Vanilla. Selalu saya campurkan 1 sudu kecil ke dalam susu anak-anak saya nie semasa breakfast. First time anak-anak saya tanye.. "Ibu letak ape dalam susu ni?.. Ibu letak susu soya yer?" saya jawab.. "a'a".. terpikir maybe dorang tak tau nak explain rasa vanilla tu... hehhehe..
 
So after sebulan setengah minum Meal Shakes nie.. saya dah nampak perubahan kepada anak-anak saya.. Anak yang sulung dah nampak isi badan nya kalu tak dulu kurus jer. Anak yang kedua pulak dah licin dah skin nye compared sebelum amik Meal Shakes kulit nye agak kasar disebabkan ekzima.
Anak ketiga pulak. saya kurangkan intake nye.. kalu abang ngan kakak nye 1 sudu kecil untuk yang adik saya bagi half teaspoon jer.. perubahan nye die kurang kena selsema dan batuk..
 
Citer pasal selsema ngan batuk nie.. abang ngan akak die pun kurang dah kalu tak dulu ubat batuk and ubat selsema sentiasa berada dalam simpanan.
Pagi tadi baru terperasan Meal Shakes nie dah nak abis so next week kot nak beli lagi.. so pada kekawan yang ada masalah anak-anak selalu tak sihat, kurang selera makan, ekzima, sembelit boleh la cuba Meal Shakes nie yer.. mane la tau ade perubahan yang positif..
 
that's the story for today.. Sharing is Caring...



5 comments:

Kakzakie Purvit said...

Kakak belum pernah nampaklah Linda. Ada jual di pharmacy ke? Bagus juga tu utk anak-anak..

Unknown said...

kak.. mmg kat pharmacy takde jual.. kalu akak nak bleh roger kat saya..

Mahathir said...

Betulke kat famasi xde jual..anak saya kerap kene demam smpai cecah 38c.Yg baru2 nisampai masuk wad sebab cecah 40c.saya nak tau berapa harganya ye.Boleh mesej kat saya x harganya sebab saya jarang on9.No saya 0196455778.

Mahathir said...

Betulke kat famasi xde jual..anak saya kerap kene demam smpai cecah 38c.Yg baru2 nisampai masuk wad sebab cecah 40c.saya nak tau berapa harganya ye.Boleh mesej kat saya x harganya sebab saya jarang on9.No saya 0196455778.

Unknown said...

sorry ya mahathir mokhtar saya pun jarang sebenar on9.. baru ari nie dan nk tgk blog ni.. mmg farmasi takde jual.. nnti sy updatekan hage die yer.. tq