Thursday, November 7, 2013

Dilema Nak Tukar Handphone...


        vs

Assalamualaikum...

Lama sungguh tak update blog nie.. sejak pindah Key Ell, nie la kali kedua aku buat posting.. so skang aku dah berazam nak selalu  update blog aku nie..

So ape nak citer arini????.. jeng..jeng..jeng... nampak pic kat atas tue???

Yang belah kiri korang tu tepon aku skang.. Nokia 3330 kalu tak silap.. Tepon yang mudah nak guna.. takde gadget-gadget nie.. buat call and sms jer yang boleh..dan tahan lasak.. dah tak terkira berapa kali jatuh terhempas ke lantai ke tar tapi still maintain boleh guna cuba klu smartphone yang jatuh macam tepon nie jatuh.. mau menangis tak kluar airmata ahkak... tapi skang dah tak mudah dah nak guna.. sebab aper???...

Sebab... cuba peratikan betol2 kat tepon aku tu... dah 2 keypad tepon aku dah ilang.. yg no '8' anak aku pegi kopek kan.. yg 'spacing' plak ntah bile tanggal pun aku tak tau.. tengok2 dah ilang dah.. so dah tak mudah dah.. aku dah susah nak type sms.. nak type sms kene ade pen ke pensel nak cucuk2 nombor @ huruf keypad yang ilang tu.. dah mengalahkan orang pakai Note plak aku kann.. kalu dlu tgh drive dgn selamba aku menaip sms... skang dah tak boleh dahhhh... ahakss..

Okeh.. cuba plak tengok tepon yang kanan.. telepon idaman kalbu.. Nexus LG.. 3 ke 4 ke 5 ke tak kisah janji Nexus LG.. dari awal tahun ni lagi aku suh asben g survey2 kat Key Ell brape ongkosnya.. tapi sampai la nie takde dibagi nyer.. Hahaha.. teringat first sms i pada asben pasal tepon nie:
      I : Ayah, rase nak beli tepon baru la..
      Asben : Ok.. Nak beli tepon ape?
      I : Nexus
      Asben : Nexus??.. ULTRAMAN NEXUS ke?
      I : bukan la.. Nexus LG..huhuhu

Wakakaka... ade ke patut ULTRAMAN NEXUS!!!!!!... kahkahkahkah.. sakan aku gelak baca sms asben aku nie.. disebabkan die yang super busy so die tak layan bab gadget2 nie..

Kenapa aku minat tepon nie??????.. takde jawapan spesifik sebab ape.. mungkin sebab tak minat sangat smartphone yg bermula huruf "S" and "A" kot... actually as long as tepon tu bleh buat call and sms dah ok dah bg aku nie yg tak tau sangat pasal gadget.. kamera ade kan so bleh le i amik pictures nak-nak lak skang nie dah ade azam baru nak business online so kene upgradekan tepon la kot.. lagi pun nama die cam unik kan.. NEXUS.. ingat NEXUS ingat ULTRAMAN... wakakakaka.. sekian posting aku untuk arini.. Assalamualaikum...

No comments: