Tuesday, November 26, 2013

Stailo... Tips Pakaian Untuk Wanita Bersaiz Kecil..

Assalamualaikum...

Pagi yang sejuk... hujan di Key Ell.. Tertarik dengan artikel di KOSMOS.. Pakaian Untuk Wanita Saiz Kecil.. macam aku nie memang saiz kecil kerr extra kecik!!..hahaha.. so jom kita share ape tips pakaian untuk wanita kecik molek nie..

Fabrik-fabrik yang sesuai untuk wanita yang bersaiz kecil:
  • Ringan
  • Nipis
  • Licin
  • Matte
  • Beralun
Material tersebut berpadanan dengan saiz badan, disamping membantu mereka kelihatan kurus dan ramping.
note: aku nie dah memang kurus dan ramping camne???.. mmmm..

Fabrik yang harus dielakkan oleh wanita bersaiz kecil antaranya:
  • Berat
  • Keras
  • Berstruktur
  • Besar
  • Berkilauan
Material-material tersebut akan menampakkan wanita bersaiz kecil kelihatan lebih berisi, rendah dan kurang menyerlah. Namun demikian, tidak dinafikan fabrik-fabrik diatas sering kali menjadi pilihan wanita bersaiz kecil. Dalam situasi tersebut, wanita dinasihatkan memilih pakaian secara berhati-hati. Dalam aspek ini, jemeki-jemeki yang menghiasi bahagian atas badan dilihat lebih baik daripada baju-baju yang dipenuhi dengan perhiasan jemeki atau manik.

Peraturan memilih pakaian untuk wanita bersaiz kecil

Pilih pakaian yang ringkas dan mengikut bentuk badan. Cuba elak memakai skirt beralun dan jaket tebal, kecuali anda ingin memadankan ia dengan pakaian berpotongan kecil.
Pilih pakaian mengikut saiz dan bentuk badan, bukan semata-mata kecil.
Seluar dengan kaki lebar tidak sesuai bagi wanita bersaiz kecil dan rendah, kecuali diseimbangkan oleh pemakaian kasut tumit tinggi..

Bagi aku sendiri, aku lebih mementingkan keselesaan.. tak terlalu ketat dan tak terlalu longgar.. just nice jer bak kate omputih.. sebab bile pakai baju yang kecik terasa badan nie sekeping jer.. bila pakai baju yang besar rase nampak baju je orang nye dah tak nampak.. hahahaha..

Kalau tang seluar pulak.. aku ade jugak sluar palazo yang kaki lebar tu tapi takde le boleh masuk lagi satu kaki lebar die.. tapi slalu aku pakai malam jer la sesiang nie aku pakai jeans jer.. so moral of story nye.. terserah kepada empunya badan.. pilihan terletak di tangan anda..

informasi credit to KOSMO!

No comments: